PMO Officer

De PMO Officer is het centrale aanspreekpunt binnen een project, programma of portfolio. De PMO Officer ondersteunt de projectorganisatie in het efficiënt uitvoeren van projecten door het inrichten van standaarden en structuur. Hij optimaliseert, implementeert en borgt processen, tooling en templates. Ervaring met planning, budgettering en rapportage zijn daarbij belangrijke assets van de PMO Officer.

De PMO Officer ondersteunt een project, programma of portfolio op tactisch / operationeel niveau.

De PMO Officer heeft minimaal 4 tot 7  jaar werkervaring in een projectomgeving. Van de PMO Officer kan verwacht worden dat hij effectief is, pro-actief, assertief en dat hij overtuigingskracht heeft. Maar ook dat hij zich krachtig kan presenteren, workshops kan faciliteren en om kan gaan met weerstand. De PMO Officer is gedreven om ervoor te zorgen dat de projectorganisatie kan excelleren.

Kennis en Kwalificaties: HBO/WO opgeleid, IPMA PMO (IPMA D), PRINCE2 Foundation, P3O, MS Project, SharePoint, MSP, MoP Foundation, Agile PM Foundation.